First month in Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Demi - WaarBenJij.nu First month in Paradise - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Demi - WaarBenJij.nu

First month in Paradise

Door: Demi

Blijf op de hoogte en volg Demi

08 Maart 2017 | Australië, Surfers Paradise

Jullie hebben er even op moeten wachten, maar het is weer tijd voor een nieuwe blog (ook al is het nu nacht bij jullie).

Inmiddels ben ik al een maandje in het land Down Under en ook al een maandje met mijn stage bezig, wat gaat het snel zeg! Goed, ik wil jullie lekker bijkletsen over mijn avonturen die ik inmiddels weer heb meegemaakt. Laat ik beginnen waar ik ben geëindigd!

Zoals ik jullie al liet weten heb ik op dinsdag 21 februari (ja dat is al 2 weken geleden) Simona leren kennen en ben ik 's avonds met haar uit eten geweest. Een ervaring rijker kan ik jullie wel vertellen, want Simona is veganist dus ging ik voor het eerst in mijn leven ook veganistisch eten. Het eten was op zich niet slecht, maar ik houd gewoon van een lekker stukje vlees. Conclusie: Demi gaat niet meer uit eten in een veganistisch restaurant. Na het eten wilde Simona heel graag indoor skydiven, dus zijn we hier heen gegaan. Ik had niet echt de behoefte om te gaan indoor skydiven, omdat ik het toch best prijzig vond en ik nog tijd zat heb om te gaan skydiven als ik dat wil. Gelukkig vond Simona het heel tof en had ze de avond van haar leven. Na het indoor skydiven besloten we nog even een drankje te gaan doen in de stad. Uiteindelijk zijn we in Beergarten beland, waar schijnbaar een backpackers party was voor Brazilianen. De halve tent was dronken en wij stonden daar broodnuchter (wat ik overigens helemaal niet erg vond), maar je merkt dan toch dat het niet echt jouw feestje is. Conclusie nummer 2: Ga niet broodnuchter naar een backpackers party. Om toch een beetje in de sfeer te komen wilden Simona en ik een shotje nemen, maar het was inmiddels al middernacht. Wat blijkt nou, ze hebben hier in Queensland een of andere stomme regel waardoor ze na 0:00 geen shotjes meer mogen schenken. Wie bedenkt nou zoiets? Het feestje begint vaak pas na 0:00.. Uiteindelijk lag ik 1:30 lekker in mijn bedje en was ik ook woensdag nog vrij. Heel veel slaap zou ik niet krijgen, want Simona had me uitgenodigd voor een ontbijt bij Q1, waar het observatiepunt zit.

Woensday 22 februari:
Rise en shine na een nacht van 6 uurtjes slaap, op naar Q1! Het ontbijt was prima, niet heel bijzonder eigenlijk. Maar wauw het uitzicht maakte alles meer dan goed (zie de foto's). Q1 is het hoogste gebouw hier in Surfers en je kijkt dan ook uit over de stad en het prachtige eindeloze strand. Ik kan hier uren gewoon zitten en van het uitzicht genieten. Na het ontbijt besloten we lekker op het strand te gaan liggen om uit te rusten, alleen werd je gezandstraald en daar houd ik niet echt van. Begrijp me niet verkeerd, op het strand krijg je nou eenmaal een beetje zand op je lichaam, maar helemaal onder het zand zitten vind ik toch wat anders. Simona en ik besloten daarom naar haar hotel te gaan en daar lekker aan het zwembad te gaan liggen. Eenmaal aangekomen bij het hotel lag er niemand aan het zwembad, lekker rustig! Simona ging ietsje eerder naar boven omdat ze het te warm vond in de zon, dus ik besloot terug te gaan naar mijn eigen hotel en daar gewoon weer lekker aan het zwembad te gaan liggen. Bij het zwembad kwam ik Carmen tegen en hebben we gezellig gekletst. We besloten samen te gaan koken en een film avond te gaan houden. Op het menu stond mashed potatoes, asperges en een schnitzel. Weer een ervaring rijker aangezien ik thuis geen asperges eet, maar tot mijn verbazing vond ik het lekker! De mashed potatoes waren helaas mislukt dus ons avondmaal bestond alleen uit asperges en een schnitzel. Gelukkig hadden we wel ijs als toetje. Schijnbaar was dit de dag van nieuwe dingen uitproberen, want Carmen houd van oude films en ik kijk amper oude films. We besloten my fair lady te kijken, wat ik nog best een leuke film vond! Ik moest de volgende dag al om 06:00 uur beginnen dus na de film ben ik naar mijn eigen appartementje gegaan en lekker mijn bedje ingedoken, ik was tenslotte nog moe van de vorige avond.

Donderdag 23 februari:
Niet echt een bijzondere dag, vroeg begonnen met werk eigenlijk. Dit was Simona haar laatste avond in Surfers, maar ze was vanmorgen een beetje ziek geworden, toch besloten we 's avonds (voordat zij uit eten ging bij Crown Plaza) een wijntje te drinken op haar balkon. Hier hebben we samen genoten van de zonsondergang met een wijntje erbij. Om 19:15 was het voor haar toch echt tijd om naar het etentje te gaan dus hebben we afscheid genomen. Ik ging hierna lekker naar mijn appartementje om te koken en 's avonds een beetje te Netflixen, aangezien ik de volgende dag alweer om 06:00 moest beginnen.

Mijn vrijdag was niet heel bijzonder, na het werk even naar het strand geweest en nog een drankje gedaan in de Sanbar. En toen was het alweer zaterdag.

Zaterdag 25 februari:
Ik moest werken tot 21.30, maar gelukkig hoefde ik niet meer te koken. Een voordeel van het werken tot sluit is dat ze eten voor je maken. Na het werk heb ik gezellig met pap en mam gebeld en nog een drankje met het personeel in de Sandbar gedaan. Ik had ook nog met Laura (werkt ook in de Sandbar) afgesproken om haar te meeten, dus daar ging ik dan opzoek naar haar appartementje. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de weg nog niet zo heel goed weet hier, maar dit was eigenlijk een rechte weg en dan een klein stukje met de bocht mee, dus haar appartementje had ik gelukkig zo gevonden. Toen ik aankwam in het appartementje waren er nog meer vrienden, waaronder een ander heel lief meisje uit Brazilië. We besloten met zijn allen uit te gaan, waarvan ik wist dat ik in de ochtend spijt zou gaan krijgen omdat ik al om 8:30 moest werken. Uiteindelijk zijn we naar Beergarten en Cocktails geweest, waar we een leuke avond gehad hebben. Uiteindelijk lag ik om 3:30 pas in bed en ging mijn wekker om 7:45. Maar goed, ik hield mezelf voor dat ik dit gewend ben omdat in Nederland vaak op zaterdag ga stappen terwijl ik de volgende dag er vroeg uit moet voor de handbal. In mijn pauze (ik moest 's avonds weer werken tot sluit) ben ik toch mijn bedje ingedoken voor een powernap, wat was dit heerlijk zeg! Zoals jullie wel kunnen begrijpen was ik na mijn werk compleet uitgeput en ben ik weer lekker op de bank gedoken om te kunnen Netflixen.

Maandag 27 februari:
Ik was om 17:00 al klaar met werken toen Laura me een berichtje stuurde of ik zin had om weer naar haar toe te komen, daar had ik wel zin in! Snel ff omgekleed en hup daar ging ik. We hebben met de vriendengroep heerlijk zitten chillen op het balkon en 's avonds beerpong gespeeld. Uiteindelijk besloten zij om met zijn allen te gaan stappen, maar ik moest de volgende dag gewoon werken om 8:30 en besloot dat het goed zo was. Eenmaal terug in mijn appartementje nog even zitten Facetimen met het kleine mormel (lees zusje) en toen was het toch echt wel weer tijd om mijn oogjes dicht te doen.

Voor de rest van de week zal heb ik in de avond het merendeel zitten Netflixen op de bank, wat ik ook echt heerlijk vind.

Op woensdag 1 maart had ik een vrije dag. Ik vind het heerlijk om mijn vrije dagen op het strand door te brengen, maar ook om de omgeving te verkennen. Ik besloot dus om naar Broadbeach te gaan, dat is het plaatsje hiernaast. Daar uiteindelijk eerst in een parkje genoten van het uitzicht en hup daarna naar het strand! Helaas werd het rond een uur of 15 bewolkt, waardoor ik besloot over het strand terug te gaan lopen naar Surfers. Zo slim als ik was, lees: heel mijn strandtas volgepropt met eten en drinken en daardoor met een zware strandtas moest sjouwen, heb uiteindelijk rustig aan gedaan en was binnen een uurtje terug in Surfers. Voor jullie informatie, het is zo'n 3km lopen en ik liep natuurlijk met die zware tas. Zoals ik jullie al vertelde heb ik 's avonds lekker zitten Netflixen.

Donderdag 2 maart:
Ook vandaag had ik een vrije dag en besloot ik erop uit te trekken, dit keer naar Coolangatta! Wauw, wat een mooi stadje is dit zeg. Heerlijk genoten van het uitzicht en uiteindelijk (wat moet je ook anders) weer op het strand gelegen. Op de terugweg nog even naar Point Danger gelopen, waar je wederom een prachtig uitzicht hebt. Het is dus ook niet vreemd dat ik op de terugweg meerdere malen gestopt heb om te kunnen genieten van het uitzicht. Met de bus was het ongeveer een uurtje terug naar Surfers en ik was rond 19:30 weer in Surfers. Nog even boodschappen gedaan, gekookt en je raad het al: weer een aflevering van the Vampire Diaries gekeken!

Afgelopen zondag 5 maart was er eindelijk weer wat te beleven! Naast dat ik stage loop, moet er toch ook aan school gewerkt worden. Het is helaas niet lang leve de lol en alleen maar op het strand liggen. Na meerdere keren aan James te hebben gevaagd wat mijn stageopdracht zou zijn, moest ik dit uiteindelijk met de Nederlandse stagiaire overleggen omdat zij hier bezig is met haar scriptie. Uiteindelijk Liske dus 's middags een berichtje gestuurd of zij even kon meeten om mijn opdracht te bespreken. Dit werd uiteindelijk 5 minuutjes praten over een mogelijk onderwerp en voor de rest hebben we gezellig over andere dingetjes lopen kletsen.
Na mijn pauze moest er weer gewerkt worden tot 20:00 op de andere locatie, wat zo'n 20 minuutjes lopen is. Hier maken ze helaas geen eten voor je, dus ik moest nog eten. Gelukkig hadden de andere meiden (Carmen en Liske) ook nog niet gegeten en besloten we naar de Sandbar te gaan. De keuken was hier echter alleen al dicht en moesten we het met hapjes doen, ook niet erg want ook de hapjes zijn hier om te smullen! Het werd een heel gezellig avondje en we hebben afgesproken dat we dit gewoon vaker met zijn allen moeten doen.

Maandag was ook niet heel bijzonder, dus dat brengt me alweer bij dinsdag 7 maart. Vandaag is mijn vrije dag en helaas moet ik op deze vrije dag aan mijn deadline werken, want die deadline is vandaag. Lang leven het uitstellen, good job Demi! Uiteindelijk kon ik om 16:00 wel mijn deadline inleveren, thank god. Hierna als de bliksem mijn spullen gepakt om aan het zwembad bij te kunnen komen, dat kon ik wel gebruiken. In de avond had ik weer met Carmen afgesproken en hebben we weer samen gezellig een film gekeken, dit keer Chocolat. Na de film weer lekker naar mijn eigen appartementje gegaan en op bed nog even een aflevering van the Vampire Diaries gekeken. Inmiddels is het hier woensdag en ben ik nog een dagje vrij, dus daar ga ik nu van genieten!

Tot mijn volgende avonturen!

  • 08 Maart 2017 - 07:25

    Natalie:

    Het is onvoorstelbaar hoe snel de tijd gaat, een maand weg alweer en ik alweer 3 weken terug! Ik vind het wel heel gaaf om te horen en te lezen hoe je daar gewoon je gang gaat, vrienden maakt en erop uit trekt. Trots op jou, love you

  • 09 Maart 2017 - 16:53

    Wim:

    Met grote interesse je verslag gelezen. Het leven dat je leidt maakt me een soort jaloers want hier is alles huilen met de pet op. Pas goed op jezelf. Enjoy

  • 10 Maart 2017 - 17:09

    Marleen:

    IN PARADISE.
    Dat blijft maar hangen bij mij. Wat heerlijk om daar stage te kunnen lopen.
    Je blog en foto's zeggen genoeg. En zo blijft mijn vakantiegevoel van vorige maand. Iedere keer als ik wat van je zie, maakt m'n hart een sprongetje. Het is zo mooi aan de andere kant van de wereld.
    Blijf genieten naast het werken en voor je het weet is de tijd om.
    Have fun!

  • 18 Maart 2017 - 06:36

    Sabine :

    Ha Deem! Klinkt echt ontzettend goed allemaal, stage, nieuwe matties, omgeving verkennen en van de zon genieten! Joepie! Allemaal dingen waar je blij van wordt! En tof dat je zoveel nieuwe dingen probeert die je thuis niet zou doen! Baas! Enjoy! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Surfers Paradise

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

04 April 2017

Demi's life Down Under

04 April 2017

Demi's life Down Under

08 Maart 2017

First month in Paradise

21 Februari 2017

Mijn eerste week alleen

11 Februari 2017

Oy mate!
Demi

Een HTRO studente die momenteel begonnen is aan een stage van 6 maanden Down Under.

Actief sinds 11 Feb. 2017
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 5797

Voorgaande reizen:

11 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: